2009年7月9日 星期四

很久沒有聽到的感動歌曲








我一直都是查理考夫曼這個鬼才編劇的忠實影迷


從他很早的變腦開始,一直到蘭花賊、神經殺手、王牌冤家等等,他的每一部作品都我有看


他是好萊塢故事最光怪陸離的導演


這部片是他的新作品,紐約浮世繪


講的是一個導演在攝影棚搭起紐約,並且在裡面拍攝電影的故事


我還沒看過這部片,可是我卻在預告片聽到了一首歌


由配樂家Jon Brion所寫出的little person


聽完這首歌之後,我整個人感動不已


已經好久沒有這樣了


希望大家能夠仔細看看這個歌詞,知道這首歌說了啥,為什麼會讓我感動




I'm just a little person,
One person in a sea
Of many little people
Who are not aware of me.

I do my little job
And live my little life,
Eat my little meals,
Miss my little lid and wife

And somewhere, maybe someday,
Maybe somewhere far away,
I'll find a second little person
who will look at me and say,

"I know you
You're the one I've waited for.
Let's have some fun."

Life is precious every minute,
and more precious with you in it,
so let's have some fun

We'll take a road trip way out west. You're the one I like the best.
I'm glad I've found you,
Like being around you
You're the one I like the best.

Somewhere, maybe someday,
Maybe somewhere far away,
I'll meet a second little person
And we'll go out and play.






2 則留言:

  1. 這首歌真的很好聽~讓我很想去看這部電影!

    版主回覆:(07/01/2009 11:47:58 AM)


    可是你要知道
    查理考夫曼的電影不是一般的難懂喔

    回覆刪除
  2. 請問你有這首歌嗎 ?
    如果有可以寄給我嗎 ?
    jj171110ting@yahoo.com.tw

    謝謝 !!

    回覆刪除