2008年3月31日 星期一

就算如此,你又能怎樣呢?

最近迷上了Broken soical sence的這一首歌
I'm still your fag

這首歌的給我一種無奈的感覺
對於愛情的無奈

這種事情似乎發生在周遭你我的身邊
就算你知道對方不會喜歡你
你知道你沒有膽量跟對方告白
你為自己找了千百種自己不會跟對方在一起的理由
你還是無法自拔地喜歡人家

人都是這樣的,是吧

我喜歡將這首歌解讀成男女通用的版本
就算這首歌的標題和歌詞和MV都擺明了是在講同性戀
我還是喜歡解讀成男女通用的版本
畢竟歌曲這種東西就是拿來對號入座的吧


Heard about your wife and kids where we slept
我們睡在一起的時候,我聽了關於你的妻小的事情
Felt their mouths with stitches at that were slowly lit
感覺他們的嘴巴縫合起來,而且緩慢地停落
Capture uniform this time because I couldn't quit
這次我留著制服,因為我無法忘懷
Haven't felt the ground so cold without getting sick
沒有生病無法感受到如此冰冷的地面

And I'm still your fag
我還是你的奴隸
I'm still your fag
我還是你的奴隸

It's a possibility to live without lips
沒有嘴唇有可能存活下去
Kleenex love to fill right up with all the broken kids
紙巾喜歡用那些破碎的孩子來填滿
I swore I drank your piss that night to see if I could live
我發誓那晚我喝了你的尿,來看我活不活得下去
But my wrists couldn't stand the light that we missed
但我的手腕無法忍受那些我們錯失的光明

And I'm still your fag
我還是你的奴隸
I'm still your fag
我還是你的奴隸

You're only coming out because you came back in
你只能走出來,因為你回頭了
You're only coming out cause you came back in
你只能走出來,因為你回頭了

I'm still your fag
我還是你的奴隸
I'm still your fag
我還是你的奴隸


沒有留言:

張貼留言