2008年3月15日 星期六

殺到一個世界末日的境界啊~The smiths "headmaster ritual"


The smiths
英式搖滾界的傳奇
主唱的歌詞充滿了詩意以及批判味道
歌曲和唱法卻是跟歌詞呈現對比的柔和歡樂
我要介紹的這首歌很特別
我是從radiohead翻唱這首歌才知道他們的存在
主唱的表演方式真是殺耶
吉他手的表演也是一流
歌詞和編曲方面更是令人驚艷
尤其是歌詞
不懂英文的人一定聽不出來這是一首內容很殘忍很暴力的歌吧...
一首內容批判軍事教育的歌

the headmaster ritual校長的典禮


Belligerent ghouls
好戰殘忍的人們
Run Manchester schools
執行著曼徹斯特的教育

Spineless swines
懦弱的下流胚子
Cemented minds
水泥般的心靈

Sir leads the troops
教官帶領著一群童子軍
Jealous of youth
忌妒著青春
Same old suit since 1962
從1962年開始就不變的制服

He does the military two-step
他做著大兵疊步舞
Down the nape of my neck
沿著我頸部的脊椎

I wanna go home
我想要回家
I don't wanna stay
我不想要留下
Give up education
放棄教育
As a bad mistake
當作是個錯誤

Mid-week on the playing fields
星期三在操場上
Sir thwacks you on the knees
教官把你打到跪下來

Knees you in the groin
用膝蓋撞你的鼠奚部
Elbow in the face
用手肘拐你的臉
Bruises bigger than dinner plates
傷口比晚餐的盤子裂的還大

I wanna go home
我想要回家
I don't wanna stay
我不想留下

Da-da-da ...

Belligerent ghouls
好戰殘忍的人們
Run Manchester schools
執行著曼徹斯特的教育


Spineless bastards all ...
全都是一群懦弱的混蛋...


Sir leads the troops
教官帶領著一群童子軍
Jealous of youth
忌妒著青春
Same old jokes since 1902
從1902年就不變的笑話

He does the military two-step
他做著大兵疊步舞
Down the nape of my neck
沿著我頸部的脊椎


I wanna go home
我想要回家
I don't wanna stay
我不想要留下
Give up life
放棄生命
As a bad mistake
當作是個錯誤

 

Please excuse me from gym
對不起我不能上體育課
I've got this terrible cold coming on
我得了好嚴重的感冒
He grabs and devours
他抓著且折磨著
He kicks me in the showers
他把我踹進雨中
Kicks me in the showers
把我踹進雨中
And he grabs and devours
他抓著且折磨著

I wanna go home
我想要回家
I don't wanna stay
我不想要留下


Da-da-da ...

 

 

沒有留言:

張貼留言