2008年1月2日 星期三

這才是情歌的典範嘛~


這首歌真是個棒棒棒棒到不行的情歌啊
由吉他之神Eric Clapton所演奏的Layla
原本的曲子是個快節奏並且充滿電吉他solo的音樂
不過這個版本卻被clapton自己改成了抒情溫柔的情歌
而且這個版本反而比原版更受歡迎
果然只有Clapton能超越Clapton啊


What'll you do when you get lonely 
當妳孤獨的時候妳該如何是好呢?
And nobody's waiting by your side? 
沒有人站在妳那一方等待著
You've been running and hiding much too long. 
妳已經逃避並且躲藏太久了
You know it's just your foolish pride. 
妳知道那都只是妳愚蠢的自尊而已

Layla, you've got me on my knees. 
萊拉,妳讓我屈服了
Layla, I'm begging, darling please. 
萊拉,我懇求妳,親愛的,拜託
Layla, darling won't you ease my worried mind. 
萊拉,親愛的,難道妳不能釋放我擔憂的心嗎?

I tried to give you consolation 
我試著安慰妳
When your old man had let you down. 
當妳的老頭讓你失望的時候
Like a fool, I fell in love with you, 
像個白痴一樣,我深深地愛上妳了
Turned my whole world upside down.
我的世界神魂顛倒了

Layla, you've got me on my knees. 
萊拉,妳讓我屈服了
Layla, I'm begging, darling please. 
萊拉,我懇求妳,親愛的,拜託
Layla, darling won't you ease my worried mind. 
萊拉,親愛的,難道妳不能釋放我擔憂的心嗎?


Let's make the best of the situation 
讓我們試著將我兩的處境做到最好吧
Before I finally go insane. 
在我真的發瘋了之前
Please don't say we'll never find a way 
拜託請別說我們沒有結果的
And tell me all my love's in vain.
並且告訴我,我所有的愛都是徒勞無功的

Layla, you've got me on my knees. 
萊拉,妳讓我屈服了
Layla, I'm begging, darling please. 
萊拉,我懇求妳,親愛的,拜託
Layla, darling won't you ease my worried mind. 
萊拉,親愛的,難道妳不能釋放我擔憂的心嗎?


Layla, you've got me on my knees. 
萊拉,妳讓我屈服了
Layla, I'm begging, darling please. 
萊拉,我懇求妳,親愛的,拜託
Layla, darling won't you ease my worried mind. 
萊拉,親愛的,難道妳不能釋放我擔憂的心嗎?

沒有留言:

張貼留言