2008年4月11日 星期五

Joy Division-She's lost control

先嚴重警告
接下來要介紹一首大家可能聽了非常不舒服
甚至有些人會感覺很殘忍的歌曲
要是你想體驗這種從沒感受的聽歌感覺就繼續看下去
如果不想就上一頁吧,感謝你增加我的今日瀏覽率...

又是我們的Joy Division,一點也不歡樂的歡樂分隊
這次要介紹的是一首很令人不舒服的歌
一首充滿病態和瘋狂的歌曲
一首一看就知道是主唱Ian Curtis寫的歌

故事敘述主唱親眼目睹一個女人癲癇發作
倒在地上痛苦抽蓄,失聲尖叫,精神崩潰
最後死亡的故事

很諷刺的,主唱Ian Curtis最後也是因為得了癲癇症
受不了痛苦而自殺了...

什麼叫做放進靈魂唱歌?
看著主唱唱歌就知道了

雖然根本沒旋律可言
主唱聲音低沉空洞
表情也是冷漠蒼白
但是他是真的感受著那種痛苦唱歌
他甚至還唱到表演癲癇症呢


Confusion in her eyes that says it all.
她眼中的混亂說明了一切
She's lost control.
她失控了
And she's clinging to the nearest passer by,
她緊緊抓著身邊最近的路人
She's lost control.
她失控了
And she gave away the secrets of her past,
她說出了她身世的秘密
And said I've lost control again,
然後她說她又失控了
And a voice that told her when and where to act,
然後一個聲音告訴她該何時去哪裡行動
She said I've lost control again.
她說我又失控了

And she turned around and took me by the hand and said,
她轉過頭來抓著我的手說
I've lost control again.
我又失控了
And how I'll never know just why or understand,
而我永遠不知道並且無法了解
She said I've lost control again.
她說她又失控了
And she screamed out kicking on her side and said,
她驚聲尖叫,踢打地面,然後她說
I've lost control again.
我又失控了
And seized up on the floor, I thought she'd die.
指甲深深陷入地板,我以為她死了
She said I've lost control.
她說我又失控了
She's lost control again.
她又失控了
She's lost control.
她失控了
She's lost control again.
她又失控了
She's lost control.
她失控了

Well I had to 'phone her friend to state my case,
我得打給她朋友講清楚我的情形
And say she's lost control again.
然後說她又失控了
And she showed up all the errors and mistakes,
她秀出了所有錯誤和失誤
And said I've lost control again.
然後說我又失控了
But she expressed herself in many different ways,
但她試著用許多不同的方法揣述她自己
Until she lost control again.
直到她又失控了
And walked upon the edge of no escape,
走在無路可逃的邊緣上
And laughed I've lost control.
然後笑我又失控了
She's lost control again.
她又失控了
She's lost control.
她失控了
She's lost control again.
她又失控了
She's lost control.
她失控了


1 則留言: